KOMUNIKAT
dot. zmiany w funkcjonowaniu Spółdzielni od dnia 2 listopada 2020 r. z uwagi na stan epidemii COVID-19
I.
- Z dniem 2 listopada br. zawiesza się bezterminowo realizację czynności eksploatacyjno-technicznych związanych z koniecznością wejścia przez służby techniczne do indywidualnych lokali mieszkalnych/niemieszkalnych, w tym w szczególności zawiesza się kontynuację spółdzielczych przeglądów wentylacyjnych i/lub elektrycznych, o których mowa w art. 62 Prawa budowlanego.
- Od dnia wskazanego w ust. 1 realizowane będą wyłącznie następujące działania:
- zaplanowane czynności eksploatacyjno-techniczno-remontowe realizowane na zewnątrz budynków oraz w częściach wspólnych nieruchomości,
- czynności techniczno-remontowe uzgodnione wcześniej w indywidualnych lokalach, jednakże pod warunkiem, że lokator podtrzymuje zgodę na ich realizację,
- niezbędne działania techniczne w wypadku wystąpienia awarii lub zagrożenia dla życia i zdrowia mieszkańców lub mienia spółdzielczego.
W powyższych przypadkach zastosowanie mają obowiązujące przepisy prawa, w tym przepisy dot. zasad bezpieczeństwa i reżimu sanitarnego.
II.
W trosce o bezpieczeństwo zarówno mieszkańców jak i pracowników oraz działając w trybie art. 2092 Kodeksu pracy w związku z możliwością wystąpienia zagrożenia dla zdrowia lub życia pracowników w związku z możliwością transmisji wirusa wprowadza się od dnia 2 listopada br. organizację obsługi interesantów dostosowaną do aktualnych ograniczeń, nakazów i zakazów obowiązujących w związku z wystąpieniem stanu epidemii. Oznacza to realizację zadań w szczególnym trybie:
- bezterminowo zawieszona zostaje bezpośrednia obsługa klienta,
- obsługa klienta odbywa się wyłącznie z wykorzystaniem komunikacji elektronicznej, telefonicznej, a także korespondencji tradycyjnej,
- na terenie zakładu pracy obowiązują wszystkich pracowników zasady bezpieczeństwa i reżimu sanitarnego (w tym w szczególności dystans, dezynfekcja, zakrywanie ust i nosa).
III.
Z uwagi na stan epidemii i zmiany w obsłudze klienta, a także możliwe wprowadzenie dalszych ograniczeń w funkcjonowaniu Spółdzielni, wydłużeniu może ulec czas obsługi klienta w sprawach indywidualnych.
Ponadto wszelkie wnioski dot. wydawania zaświadczeń w sprawach indywidualnych klienta należy przesyłać do Spółdzielni z odpowiednim (tj. co najmniej 14 dniowym) wyprzedzeniem.